Hur man gör en hjärtask

ok då försöker vi oss på en liten beskrivning

först mallen jag skrev ut de mått jag har på botten men självklart går den att göra både större och mindre.

börja med att rita av

sedan klipper vi

jag använder ett fallsben och viker kanterna

sedan använder jag lite distresser till kanten

limmar de två små flärparna mot sidorna, jag har valt att ha kvar sidorkanterna som är vikta för då skyddar det innehållet då man stänkt asken

och sedan är det bara att stänga

och dekorera hoppas ni förstår min enkla beskrivning det är inte för inte jag kallar mig virrhönan så jag försökte göra det så enkelt som möjligt men fråga gärna om det är nått ni är tveksam på

Single Post Navigation

En tanke på “Hur man gör en hjärtask

  1. Åh så underbart med en beskrivning, nu kan jag ju testa att göra lika fina askar som dig 🙂
    Kram Nettan

Lämna en kommentar