Arkiv för dagen “januari 30, 2009”

Tävlingsbidrag nr 11 skiss

Här kommer ännu en härlig skiss till månadens tävling.

tavlingsbidrag-nr11skiss1

Tack så mycket Sofia för ditt härliga bidrag.

Kram Anette

Tävlingsbidrag nr 15 LO/kort

Hejsan alla bloggläsare.

Jag hoppas att ni mår bra och är laddade för trevligt pyssel i helgen, för det är väl det som vi längtar efter då helgen kommer 😉

Själv åker på till Robertsfors genom jobbet, vi ska ha scrapbookingkurs där.

Jag har äran att få presentera detta härliga bidrag för er idag.

tavlingsbidrag-nr15

En underbar lo med vackra foton och härliga detaljer.

Tack så mycket för ditt fina bidrag Sofia.

Ha en underbar helg alla underbara pysslare.

Kram Anette

En tavla från mig.

Jag har börjat göra tavlor, vilket är jättekul! Denna är gjord på en vanlig Papp-pannå uppfodrad med preparerad målarduk. Finns att få tag i lite överallt.

Remember Your Family

dsc_52911

Detaljer.

dsc_5270 dsc_5267 dsc_5268 

Först distressade jag hela duken med flera distressdynor, DTP. (Direct to paper. -En teknik som du kan hitta tips om på nätet om du söker.) Sedan satte jag fast ett gammalt papper på duken, och sprayade en swirl med Memories Mist i det övre högra hörnet. Jag använde mig av färgen koppar. Jag målade sedan Gesso över alltsammans för att få lite struktur! När det torkat, så målade jag ett rätt sparsamt lager med vit akrylfärg över allt.

Nästa steg blev att sätta fast spetsduken, tagen som jag fått från Mariante, och vintagebilden som jag emossat med tre lager UTEE och ”knäckt”. Remember Your, är stämplat med ett clearstamps alfabete, och delvis embossat. Blommorna kommer från Prima, och under dem har jag gjort lager av punchinella och mesh. Missa inte heller den fantastiska stämpeln från  Magenta  i det nedre högra hörnet! Helt ljuvliga stämplar… Som avslutning blev det också lite stämplat runt kanten, eftersom jag tyckte det kändes lite tomt där.

 

Ja… Det var säkert något mer jag skulle skriva… Hmmm….

Vi säger så här. -Ser ni något jag missat, eller om det är något ni undrar över, så är det bara att hojta till! Annars får ni ha en trevlig helg!

Kram DT Annica

 

Inläggsnavigering